loading...

donyasanat

بازدید : 3
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 19:41

دوغاب مخلوط ذرات جامد معلق در یک مایع می باشد که که این مایع معمولا آب است. تنوع جامداتی که دوغ آب را به وجود می آوردند، یک محدوده فوق العاده وسیعی از محصولات و مواد زائد را تشکیل میدهند. یکی از عناصر کلیدی در پمپاژ دوغاب ، اندازه و طبیعت جامداتی است که باید توسط آب منتقل شوند و طبیعت فرسودگی سایشی بوجود آمده توسط دوغاب است.

چون سایش در اثر سرعت بوجود می آید این پمپ ها باید با سرعت rpm1200 یا کمتر کار کنند. پمپ های سانتریفیوژ مورد استفاده برای دوغاب ، اصولا پمپ های آب اصلاح شده با تنوعی از روش های جا به جا کردن جامدات خاص می باشند. در حالیکه برخی از این اصلاحات کوچک هستند، برخی دیگر گسترده می باشند. اختلاف بستگی به اندازه و طبیعت جامدات دارد، درحالی که در پمپ اسلاری یا دوغاب، تاکید بر روی اندازه و درصد جامداتی است که باید منتقل شوند، اما باید توجه کنیم که در برخی از کاربرد های دوغاب ، مقاومت به خوردگی هم یک فاکتور (عامل) است. در این حالت ها باید انتخاب مواد برای مقاومت به خوردگی در انتخاب نوع پمپ لحاظ شود.

دوغاب های صنعتی
در صنایع عمومی ، آب خروجی از واحد در یک چاهک مرکزی تخلیه شده و سپس به یک تانک جمع کننده پمپ می شود. در اینجا ذرات درون آب ، دانه های نسبتا کوچک می باشند. چون درصد حجم کلی آنها نیز کم است، دوغاب را می توان با پمپ مرسوم تخلیه چاهک جابه جا کرد. پمپ های خاص این سرویس ها می تواند کاملا متنوع باشد، اما پمپ تخلیه چاهک مکش غوطه ور قائم و پمپ شناور بطور وسیعی استفاده می شوند. برای کاربرد های صنعتی خاص طرح های متنوعی از پمپ ها توسعه یافته اند. یک شق اختیار شده مشهور به جای پروانه بسته بزرگ در برخی از صنایع ، پروانه باز است که با یک لقی کوچک در پوسته دارای صفحه سایشی فدا شونده کار می کند.

پمپ اسلاری

کاربرد پمپ اسلاری چیست؟
فاضلاب شهری
پمپ اسلاری پروانه باز یا بسته
خطوط لوله و معادن
فاضلاب شهری
در کاربرد های فاضلاب شهری ، پمپ های جابه جا کننده جامدات ، با توانایی جابجایی قطرهای کروی خاص طراحی می شوند.

اسلاری پمپ ها

پمپ اسلاری پروانه باز یا بسته
بعضی از مدل های این پمپ ، دارای پروانه باز و بقیه با پروانه بسته طراحی شده اند که نوع دومی دارای لقی (فاصله) لازم بین پره های پروانه و همچنین بین لفافه ها می باشد. برای مثال یک پمپ 4 اینچ توانایی عبور کره 4 اینچ را از میان پروانه دارد . همان پمپ دست کم یک نازل مکش با قطر 4 اینچ و خروجی با قطر 4 اینچ دارد.

این نوع پمپ با طراحی مرسوم پمپ با طراحی مرسوم پمپ سانتریفیوژ مخالفت می کند که در آن قطر خروجی از قطر ورودی یک سایز (اندازه) کوچکتر است. علیرغم تمرکز بر روی اندازه جامدات جابجا شونده در انتخاب و خرید پمپ برای فاضلاب شهری ، مسئله مهم در این پمپ ها مواد رشته (نخ شکل) می باشند. این مواد ، چشمی پروانه را اشغال کرده و اطراف مهره شافت می پیچند که سرانجام پمپ گیر می کند.

خطوط لوله و معادن
این کاربردها معمولا نیاز به پمپ های خیلی بزرگ دارند که در معرض سطوح بالایی از انواع مختلف سایش می باشند.

سایش شیاری که ذرات زاویه دارخشن ، سطوح پوششی را پاره کنند.
سایش خردایش که نتیجه خرد شدن ذرات کامل بین دو سطح نزدیک بهم است. مانند لقی های بین پروانه و صفحات سایشی جلویی و پشتی یا خود پوسته
سایش فرسایشی که در اثر برخورد ذرات جامد سرعت بالا با سطوح پوششی بوجود می آید.
پمپ دوغاب صنعتی

مواد چقرمه در بیشتر این کاربرد ها لازم اند و شامل آستر های فلزی و یا صفحات سایشی همراه فولاد سخت شونده با نیکل و فولاد پر کروم عملیات حرارتی شده می شوند. لاستیک طبیعی و الاستومر ها را غالبا به عنوان آستر در سرویس های ساینده استفاده می کنند. علت این است که آن ها از نظر شیمیایی با دوغاب سازگارند.

اسلاری پمپ دوغاب

نکته با ارزشی است که پروانه های فلزی سخت شده و لاستیکی را نمی توان برای دستیابی به شرایط مورد نیاز به قطر لازم در آورد. در نتیجه آنها مانند سابق بصورت محرک تسمه ای می باشند و تغییر در عملکرد با تغییر در نسبت پولی (قرقره ) انجام می گیرد تا سرعت چرخشی مورد نیاز بدست آید.

پمپ اسلاری گردابی پروانه تو رفته
در اغلب دوغاب ها ، تمایل به استفاده از آب برای انتقال ذرات جامدی است که معمولا به پمپ آسیب می رسانند. در این حالت مواد خاص برای مقاوم کردن پوسته و پروانه مورد نیاز است. همچنین این شرایط در جایی وجود دارد که قطعات جامد دوغاب مهم اند و نیاز به محافظت از آنها، برای برخورد آسیب رساننده در درون پمپ است. برای اینگونه کاربردها، یک شق اختیار شده عمومی طراحی پروانه تو رفته (یا گردابی) است.

در این پمپ اسلاری ، پروانه در یک موقعیت تو رفته در درون پوسته قرار می گیرد و خارج از الگوی جریان طبیعی در پمپ است . پروانه یک گرداب در سیال ورودی به پوسته بوجود می آورد، به طوری که بیشتر ذرات جامدات هرگز با پروانه برخورد نمی کنند. در حالیکه این کار تمایل به کاهش سایش پروانه دارد، همچنین آسیب زدن به ذرات جامد را حداقل می کند.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%85%D9%BE/121/%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%DB%8C%D8%A7-%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%AF%D9%88%D8%BA%D8%A7%D8%A8

بازدید : 3
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 13:31

شرکت سهند دور اصفهان، که به دلیل تولید تخصصی انواع گیربکس با نام گیربکس سهند شناخته می شود، یکی از برترین تولید کنندگان گیربکس صنعتی در ایران است. محصولات این شرکت شامل انواع گیربکس حلزونی، گیربکس هلیکال، گیربکس مخروطی و گیربکس های خاص صنعتی می شود که با طراحی های متنوع و مشخصات فنی مختلف تولید می شوند. محبوب ترین انواع گیربکس سهند اصفهان شامل موارد زیر است:

گیربکس حلزونی تیپ VF و MVF
گیربکس حلزونی کتابی سری W و U
گیربکس هلیکال سری SN
گیربکس هلیکال شفت موازی سری GHP معروف به قورباغه ای
گیربکس مخروطی سری RAN
موتور گیربکس آسانسور
انواع گیربکس سهند
محصولات شرکت سهند دور بیشتر شامل انواع گیربکس های صنعتی می شود؛ گیربکس سهند در مدل های مختلف با نسبت تبدیل، گشتاور و سرعت های متنوعی تولید شده و قابل استفاده با انواع الکتروموتور هستند؛ این گیربکس ها نیازهای بخش وسیعی از صنایع را پوشش داده و برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. از جمله تخصص های این شرکت تولید گیربکس گیربکس حلزونی، گیربکس کتابی و گیربکس هلیکال است که در ادامه به بررسی اجمالی انواع گیربکس سهند پرداخته و ویژگی های کلیدی آن ها را بررسی می کنیم.

انواع گیربکس سهند

گیربکس حلزونی سهند سری VF
گیربکس سهند سری vf

گیربکس حلزونی سهند سری VF پوسته ای دایره ای شکل و شبیه به پوسته حلزون دارد؛ این سری گیربکس با شفت ورودی نری (سالید شفت) و در 8 سایز زیر تولید می شود:

62
86
110
130
150
185
210
250
سایز 63 و 86 گیربکس حلزونی سهند سری VF با پوسته آلومینیومی و سایز های بزرگتر از 86 با پوسته چدنی قابل سفارش هستند. این مدل گیربکس های سهند قابل استفاده و کوپل شدن با انواع الکتروموتور 1500 دور و کمتر هستند. گیربکس VF سهند در 6 حالت قابل نصب و متصل شدن به موتور است که در عکس زیر می توانید تمامی این حالات را مشاهده کنید؛ همچنین اتصال این گیربکس ها به انواع الکتروموتور تک فاز یا سه فاز به وسیله کوپلینگ، تسمه و پولی یا چرخ دنده و زنجیر خواهد بود.

نحوه نصب گیربکس حلزونی

گیربکس حلزونی سهند سری MVF
برخلاف گیربکس های حلزونی VF، گیربکس حلزونی سهند سری MVF دارای شفت ورودی از نوع هالوشفت بوده و به وسیله فلنج می تواند مستقیم با الکتروموتور کوپل شود. گیربکس MVF سهند نیز در 8 سایز و مشابه گیربکس های VF تولید می شود و از لحاظ نحوه نصب نیز کاملاً مشابه سری VF است.

گیربکس سهند سری mvf

گیربکس کتابی سهند سری W
گیربکس کتابی سهند سری W طراحی مشابه گیربکس های NMRV چینی دارد و به دلیل حجم کم و ظاهر مکعبی شکل خود، قابلیت نصب در تمام جهت ها را دارد. گیربکس کتابی سهند برای موتورهای 1500 دور و کمتر طراحی شده و در 9 سایز زیر تولید می شود:

30
40
50
63
75
90
110
130
150
گیربکس سهند سری W تا سایز 90 توسط شرکت سازنده روغن کاری شده و نیازی به روغن کاری پیش از استفاده ندارند ولی سایزهای بزرگتر مانند 110 و 130 باید حتماً پیش از استفاده به میزان کافی روغنکاری شوند. همچنین پوسته این سری از سهند گیربکس به صورت یک تکه و یکپارچه تولید می شود.

گیربکس کتابی سهند سری w

گیربکس کتابی سهند سری U
گیربکس کتابی سهند سری U با بدنه چدنی و در سایزهای 110 تا 300 تولید می شود. تفاوت این مدل با سری W در شفت ورودی آن ها است؛ محور ورودی گیربکس کتابی سهند سری U با شفت نری و خروجی آن قابل به صورت شفت دار و هالوشفت است. پوسته گیربکس کتابی سهند سری U به صورت دو تکه طراحی شده است.

گیربکس سهند سری u

گیربکس هلیکال سهند سری SN
گیربکس هلیکال سهند سری SN در چهار تیپ SN1 تا SN4، با پوسته آلومینیومی و چرخ دنده های فولادی و چدنی ارائه می شود؛ گیربکس SN سهند از دو چرخ دنده هلیکال تشکیل شده و تنها با نسبت تبدیل های ثابت تولید می شود. جهت تغییر نسبت تبدیل گیربکس هلیکال، با استفاده از تسمه و پولی، دور ورودی را تغییر داده و در نتیجه دور خروجی نیز تغییر می کند.

گیربکس هلیکال سهند سری sn

گیربکس هلیکال سهند سری GHP
گیربکس هلیکال سهند سری GHP که به نام های گیربکس قورباغه ای یا گیربکس طرح روسی نیز شناخته می شوند، یکی دیگر از انواع گیربکس هلیکال سهند دور است که به صورت دو، سه یا چهار محور عرضه می شوند. گیربکس سه محور قورباغه ای سهند GHP، محدوده نسبت تبدیل بین 7.5 تا 90 داشته و در 8 تیپ زیر تولید می شود:

150
200
250
300
400
450
500
600
از طرفی، این مدل سهند گیربکس در تیپ دو محوره با محدوده نسبت تبدیل 1.3 تا 8.65 و در دو سایز 100 و 120 تولید می شود.

گیربکس هلیکال سهند سری ghp

کنترل کیفی گیربکس سهند
تمامی محصولات شرکت سهند دور، از اولین مراحل مانند طراحی تا مراحل نهایی مونتاژ و تولید، در ایستگاه های کنترلی این کارخانه مورد بازرسی قرار می گیرند و پس از تأیید واحد کنترل کیفی گیربکس سهند جهت ارسال برای مشتریان بسته بندی می شوند. در این واحد علاوه بر کیفیت قطعات، عملکرد گیربکس سهند اصفهان نیز بر اساس استانداردهای جهانی مختلف از جمله ISO17025 مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین تمامی گیربکس های این شرکت با تضمین سلامت کالا عرضه می شوند و شما عزیزان می توانید با اطمینان خاطر بیشتری گیربکس سهند را خریداری نمایید.

خرید گیربکس سهند
گیربکس سهند اصفهان نمایندگان مختلفی در سراسر کشور دارد که می توانید به صورت حضوری گیربکس مورد نظر خود را از آن ها خریداری نمایید. یکی از نمایندگان این شرکت، وبسایت کالا صنعتی است که علاوه بر خرید گیربکس سهند، می توانید در سریع ترین زمان ممکن آن ها را در هر نقطه ای از ایران تحویل بگیرید. همچنین تمامی قطعات مرتبط و لوازم یدکی این گیربکس ها را نیز می توانید با چند کلیک از وبسایت کالا صنعتی خریداری نمایید. اما برای خرید گیربکس سهند باید پارامترها و عوامل مختلفی را در نظر بگیرید، از جمله:

نوع گیربکس: مهم ترین نکته ای که در خرید گیربکس سهند باید در نظر بگیرید، نوع گیربکس است. نوع گیربکس از جمله انواع گیربکس هلیکال یا حلزونی باید با توجه به نیاز مورد نظر و متناسب با آن انتخاب شوند.
توان الکتروموتور: دومین فاکتور برای انتخاب گیربکس سهند اصفهان، توان الکتروموتور است که قرار است با گیربکس کوپل شود. اگر گیربکس متناسب با توان موتور انتخاب نشود، علاوه بر آسیب دیدن خود گیربکس، به سایر تجهیزات وابسته مانند موتور و … نیز آسیب می رساند.
نسبت تبدیل گیربکس: نسبت تبدیل گیربکس، رابطه مستقیمی با سرعت و گشتاور خروجی دارد. بنابراین باید به دقت نیاز کاربرده مورد نظر را سنجیده و سپس بر اساس آن گیربکسی با سایز و نسبت تبدیل مناسب انتخاب نمایید.
تعمیر و نگهداری گیربکس: مطمئناً عوامل زیادی را هنگام خرید گیربکس سهند باید در نظر بگیرید ولی تعمیر و نگهداری گیربکس یکی از مهم ترین عوامل است؛ حتی اگر گیربکسی کاملاً متناسب با کاربرد مورد نظر انتخاب نمایید ولی تعمیر و نگهداری آن به درستی انجام نشود، عمر مفید گیربکس کوتاه تر خواهد شد.
علاوه بر این موارد، نکات و پارامترهای بسیار زیادی را باید در نظر بگیرید. راحت ترین راه برای انتخاب و خرید گیربکس سهند متناسب با نیاز و کاربرد صنعتی مورد نظر، مشورت با افراد متخصص است؛ کارشناسان کالا صنعتی، آماده ارائه مشاوره تخصصی در مراحل مختلف انتخاب و خرید گیربکس به شما عزیزان هستند.

قیمت گیربکس سهند اصفهان
عوامل مختلفی بر قیمت گیربکس سهند اصفهان اثرگذار هستند؛ اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

نوع گیربکس: شرکت سهند دور انواع گیربکس‌های حلزونی، هلیکال و گیربکس‌های خاص صنعتی را تولید می‌نماید؛ در میان محصولات شرکت سهند دور، گیربکس‌های حلزونی کمترین قیمت را دارند.
سایز گیربکس: دومین عامل مؤثر بر قیمت گیربکس سهند اصفهان، سایز گیربکس است؛ گیربکس‌های سایز بزرگ‌تر برای کاربردهای سنگین صنعتی طراحی شده‌اند و قیمت بالاتری دارند.
مجموعه کالا صنعتی به‌عنوان نماینده گیربکس سهند دور، تمامی محصولات این شرکت را با قیمت نمایندگی عرضه می‌نماید؛ برای دریافت لیست قیمت گیربکس سهند روی عکس زیر کلیک کنید و یا از طریق شماره‌تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۴۳۰۰ با کارشناسان ما در تماس باشید. لازم به ذکر است تمامی قیمت‌های درج شده در صفحه هر محصول به‌روز بوده و می‌توانید به‌راحتی انواع محصولات سهند گیربکس را در سراسر ایران خریداری نمایید.

لیست قیمت گیربکس سهند اصفهان

نمایندگی گیربکس سهند
شرکت کالا صنعتی به عنوان نمایندگی سهند گیربکس، تمامی محصولات شرکت سهند دور به همراه 6 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش تأمین قطعات ارائه می شوند. کالا صنعتی به عنوان نمایندگی رسمی گیربکس سهند دور اصفهان با بیش از 27 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش و خدمات پس از فروش گیربکس به همراه مشاوره فنی و بازرگانی، ارائه دهنده خدمات در سراسر کشور است. گیربکس سهند یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده گیربکس در ایران بوده و این شرکت با بهره گیری از فناوری های روز دنیا و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، محصولاتی با عملکرد بالا و کیفیت مطلوب تولید می نماید و کالا صنعتی نماینده رسمی گیربکس سهند این شرکت است.

مشتریان گیربکس سهند
با توجه به کیفیت بالای محصولات شرکت سهند دور اصفهان، اکثر صنایع بزرگ و کلیدی کشور از گیربکس های این شرکت استفاده می کنند. در عکس زیر، تنها لوگوی برخی از مهم ترین مشتریان گیربکس سهند را مشاهده می کنید.

مشتریان گیربکس سهند

کاتالوگ گیربکس سهند اصفهان
کاتالوگ گیربکس سهند اصفهان شامل اطلاعات کاملی درباره انواع محصولات شرکت سهند دور است؛ همچنین اطلاعات فنی گیربکس‌ها مانند محاسبات نسبت تبدیل، گشتاور و دور خروجی، توان و دور ورودی از موتور، ضریب کار و ابعاد گیربکس‌ها، نحوه تعمیر و نگهداری، میزان و نوع روغن و ... در کاتالوگ گیربکس سهند اصفهان ارائه شده است.

وب‌سایت کالا صنعتی برای رفاه بیشتر مشتریان خود کاتالوگ گیربکس حلزونی سهند اصفهان را به‌ رایگان برای دانلود گذاشته است. برای دانلود کاتالوگ گیربکس حلزونی سهند بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید. علاوه بر این، در صفحه هر محصول، دیتاشیت مربوط به نیز قرار داده شده است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/112/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B3%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-sahand

بازدید : 8
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 10:14

کوپلینگ زنجیری چیست؟
در تمامی صنایع برای انتقال قدرت از یک شفت یک شفت دیگر از کوپلینگ استفاده می کنند. کوپلینگ ها در اصل وظیفه دارند نیرو، گشتاور و سرعت را از یک شفت یا محور محرک به شفت یا محور متحرک انتقال دهد. علاوه بر این موراد کوپلینگ ها وظایف دیگری مانند تحمل ناهمواری های محوری و زاویه ای، تحمل ناهمراستایی شفت ها و جلوگیری از انتقال گرما دارند. کوپلینگ ها وابسته به طراحی و عملکردشان در طرح ها و انواع مختلف ساخته می شوند و به کار گرفته می شوند. کوپلینگ زنجیری شامل دو هاب (چرخ دنده)، یک زنجیر کوپلینگ شبیه یک رشته زنجیره غلتکی دوتایی و یک پوسته است. پوشش کوپلینگ در تمامی کوپلینگ ها استفاده نمی‌شود؛ ولی برای طول عمر بالا توصیه می‌شود. یک کوپلینگ زنجیری می‌تواند گشتاور بین 150 نیوتن متر تا 17800 نیوتن متر را انتقال دهد و همچنین با قطر شفت از 12 میلی متر تا 150 میلی متر تولید می‌شود.

کوپلینگ زنجیری

مزایا و ویژگی های کوپلینگ زنجیری
نصب ساده‌ای دارد.
در محیط‌های ساینده و مربوط به خوبی کار می‌کند.
کوپلینگ های ایمنی هستند.
مقرون به صرفه هستند.
می‌توانند بالاترین گشتاورها را انتقال دهد.
کارایی ماشین را به حداکثر می‌رساند.
در برابر بارهای شوک و ضربه‌ای مقاوم می‌باشد. 
محصولات پیشنهادی: قیمت کوپلینگ زنجیری
معایب کوپلینگ زنجیری
به دلیل وجود مشکلاتی در تأمین و نگهداری تعادل و بالانس مورد نیاز کوپلینگ، سرعت محدودی دارد.
کوپلینگ زنجیری نیاز بسیار زیادی به روانکاری دارند.
ناهماهنگی شفت بسیار کمی را می‌توانند جبران کنند.
کاربرد کوپلینگ زنجیری
کوپلینگ های زنجیری از آنجایی که توانایی یکنواخت کردن توزیع گشتاور در کوپلرها را دارند، معمولاً در کاربردهای سرعت پایین و گشتاور بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه چند نمونه از کاربردهای کوپلینگ زنجیری آورده شده است.

کوپلینگ زنجیری برای اتصال به یک ماشین جهت انتقال نیرو به انتهای یک موتور یا گیربکس صنعتی متصل می شود.
به عنوان یک بافر در برابر شوک‌های ناگهانی که ممکن است باعث عدم هماهنگی شفت ها شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای حفظ یکپارچگی شفت ها به دلیل انتقال حرارت از درایو به درایو
کوپلینگ زنجیری محبوب‌ترین نوع کوپلینگ برای استفاده در نوار نقاله زنجیری است.
کوپلینگ های زنجیری اغلب در کاربردهایی با محدوده سرعت کم تا متوسط و گشتاور بالا مانند کوپلینگ شفت خط در نوار نقاله های غلتکی استفاده می شوند و در کاربردهایی که سرعت در آن ها بالاست و از کوپلینگ هایی مانند فالک و دنده ای استفاده می کنند، کاربرد ندارد. در کاربردهای استاندارد انتقال قدرت، کوپلینگ های زنجیری در طیف وسیعی از اندازه های شفت (قطر سوراخ های معمولی در محدود 1.2 تا 4 اینچ) و ظرفیت های گشتاور کاربرد دارند. این کوپلینگ ها می توانند انحرافات زاویه ای تا 1 درجه و نا هماهنگی های موازی تا 2 درصد از گام زنجیر را در خود جای دهند.

محصولات پیشنهادی:فروش کوپلینگ KB
ساختار کوپلینگ زنجیری
کوپلینگ های زنجیری ساختار ساده‌ای دارند که تعویض، نصب و برداشتن آن‌ها را آسان می‌کند. ساختمان این نوع کوپلینگ طوری طراحی شده که باید توسط روغن گریس روانکاری شود. پس به همین منظور از یک پوشش جهت نشت بندی گریس استفاده می‌گردد. در کوپلینگ های زنجیری به منظور بیرون کشیدن زنجیر از یک پین قابل جدا شدن که بر روی حلقه اصلی قرار داده شده، استفاده می‌شود. در کوپلینگ‌های زنجیری، برای تعیین نامیزانی مجاز و انعطاف پذیری پیچشی از فاصله و انعطاف غلتک‌ها و دندانه‌های چرخ زنجیر استفاده می‌کنند.

کوپلینگ زنجیری دارای دو چرخ دنده زنجیری که مشابه دندانه های سخت است، می باشد. دندانه این چرخ دنده ها به وسیله زنجیری که دارای عرضی شامل دو غلتک یا زنجیر بی صداست به هم متصل هستند. کوپلینگ زنجیری طوری طراحی شده است که باید توسط روغن گریس روانکاری شود. در کوپلینگ زنجیری، برای تعیین نامیزانی مجاز و انعطاف پذیری پیچشی از فاصله و انعطاف غلتک ها و دندانه های چرخ زنجیر استفاده می کنند.

ساختار کوپلینگ زنجیری

جدول ابعاد کوپلینگ زنجیری
در جدول زیر ابعاد انواع سایزهای کوپلینگ زنجیری نشان داده شده است.

ابعاد کوپلینگ زنجیری

گشتاور Nm F E D C B A قطر سایز زنجیر سایز
max min
150 57 25 28 65 62 70 15 12 35-2 3012
210 61 31 36 78 72 78 20 12 40-2 4012
300 72 43 36 80 75 85 25 12 40-2 4014
380 77 50 36 80 75 92 30 14 40-2 4016
550 82 53 45 100 84 101 35 14 50-2 5014
725 92 60 45 100 85 111 40 16 50-2 5016
925 106 70 45 100 85 123 45 16 50-2 5018
1750 122 85 54 122 1063 144 55 20 60-2 6018
2050 132 98 54 123 108 160 70 20 60-2 6020
2400 145 110 54 123 116 168 75 25 60-2 6022
3800 160 110 67 140 128 190 75 30 80-2 8018
4700 184 120 67 144 138 211 85 30 80-2 8020
5500 196 140 67 155 138 226 95 35 80-2 8022
8700 250 160 79 178 155 280 110 40 100-2 10020
13250 280 170 89 198 180 305 120 40 120-2 12018
17800 335 210 99 218 180 355 150 40 120-2 12022
نکات ابعاد کوپلینگ زنجیری
هنگام سفارش یک کوپلینگ زنجیری جدید برای کاربرد خود، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

شرایط عملیاتی
RPM مورد نیاز
شفت و قطر سوراخ مورد نیاز
سیستم روانکاری
به پوسته نیاز هست یا خیر
هنگام خرید کوپلینگ زنجیری تمامی این عوامل را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/46/%D8%A7%D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%DB%8C

بازدید : 9
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 22:59

هواکش صنعتی با به گردش درآوردن هوای محیط آلاینده‌ها، گرد و غبار، دود، بخارات و گرمای اضافی را از محیط‌های صنعتی مانند کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و سوله‌ها و… خارج می‌کند و هوای تازه و تمیز را به داخل آن هدایت می‌کند. تهویه هوا در محیط‌های صنعتی از دیرباز اهمیت داشته و با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از هواکش‌های صنعتی بسیار رایج شده است. هواکش‌های صنعتی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها دارای کاربردهای گوناگون، مزایا و معایب منحصر به فرد هستند.

خرید هواکش صنعتی (راهنمای انتخاب و خرید)
انتخاب هواکش صنعتی مناسب با توجه به نوع و حجم آلاینده‌ها، ابعاد محیط، میزان تهویه مورد نیاز کاربری مد نظر و سایر عوامل، امری ضروری است. برای خرید هواکش صنعتی باید نکات متعددی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه مواردی ارائه شده است که به شما در انتخاب و خرید هواکش صنعتی کمک خواهد کرد:

شناخت نیازهای محیط صنعتی
اولین قدم در خرید هواکش صنعتی، شناخت نیازهای محیط صنعتی است. قبل از خرید هواکش صنعتی باید بررسی کرد چه نوع تهویه ای نیاز است؟ محیط دارای گرد و غبار یا ترکیبات شیمیایی است؟ محیط کوچک است یا بزرگ؟ تمامی این موارد در انتخاب و خرید هواکش صنعتی تاثیر گذار است. به طور کلی شاخص های زیر را هنگام انتخاب و خرید هواکش باید در نظر گرفت:

حجم و فشار استاتیک هوای محیط
دمای هوای محیط
نوع و میزان آلودگی
انتخاب نوع هواکش صنعتی بر اساس کاربرد
پس از شناخت محیط کاری، گام دوم در خرید هواکش صنعتی، انتخاب نوع هواکش است. هواکش های صنعتی دارای انواع متفاوتی هستند که در ابعاد متفاوت تولید و طراحی می شوند و باید هواکش مناسب با محیط صنعتی انتخاب شود.

هواکش‌های محوری ( آکسیال): برای تهویه، ورود هوای تازه به محیط کار و خروج هوای آلوده و نصب در سوله‌ها، کارگاه‌ها، انبارها و ... مناسب هستند.
هواکش‌های سانتریفیوژ: برای تهویه، جذب و خارج کردن آلاینده ها از محیط کار، کانال‌کشی، و جابجایی هوای آلوده و غبار مناسب هستند.
هواکش‌های سقفی: برای تهویه محیط‌های بزرگ کارگاهی مانند سوله‌ها و کارگاه‌ها مناسب هستند.
مشخصات فنی هواکش صنعتی
سومین گام برای خرید هواکش صنعتی بررسی مشخصات فنی هواکش های موجود در بازار است. مشخصات فنی هر هواکش صنعتی مانند جریان هوا، فشار، ابعاد فیزیکی، مصرف انرژی و سیستم کنترل را مشخص کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا هواکشی را پیدا کنید که با نیازهای شما سازگار است. یکی دیگر از شاخص های مهم هواکش صنعتی کیفیت مواد و متریال استفاده شده در ساخت هواکش صنعتی است. مواد مقاوم در برابر شرایط صنعتی سخت، مانند فلزات ضد زنگ و پوشش‌های مقاوم بدنه یا پره ها از نکات مهم درمورد هواکش صنعتی محسوب می‌شوند. در ادامه به دو شاخصه‌ی مهم در هواکش صنعتی میپردازیم:

موتور هواکش
موتور هواکش صنعتی با بهره‌گیری از انرژی برق، باعث چرخش پره‌های خود می‌شود و در نتیجه، جریان هوا را از داخل محیط مورد نظر جذب و به سوی محیط خارجی هدایت میکند. موتور هواکش صنعتی با توجه به نوع و میزان مصرف انرژی، به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شود. در شرایطی که هواکشی صنعتی با توان مصرفی بالا نیاز است، بهتر است از موتورهای سه فاز استفاده شود، زیرا این نوع موتورها از مقاومت بالاتری در مقابل بار و نیروی محوری برخور دارند. دقت کنید در خرید هواکش صنعتی، موتور هواکش باید قدرتمند و جوابگوی نیاز شما باشد. همچنین کارایی بالا، سطح نویز کم و طول عمر طولانی از دیگر ویژگی های مهم هواکش صنعتی است.

پروانه هواکش
انتخاب پروانه از دیگر نکاتی است که هنگام خرید هواکش باید به آن توجه کنید. به طور کلی پروانه هواکش ها از سه جنس فولادی، آلومینیومی و پلاستیکی تولید می شوند. علاوه بر این پروانه های هواکش ها به دو صورت فوروارد و بکوارد تولید می شوند. هواکش فوروارد دارای پروانه هایی با انحنای رو به جلو می باشد. هواکش های فوروارد هوا را با فشار بیشتر و حجم کمتری ایجاد می کنند در حالی که هواکش های بکوارد حجم بیشتر با فشار کمتر تولید می کنند.

انواع هواکش صنعتی
فن یا هواکش آکسیال یا محوری
هواکش سانترفیوژ یا فن گریز از مرکز
فن آکسیال صنعتی
هواکش صنعتی آکسیال یا فن محوری بسیار پرکاربرد است و معمولا برای مصارف عمومی استفاده می شود. این هواکش ها باعث انتقال هوای کم فشار ولی حجم بالا می شوند. دلیل نامگذاری این سری از هواکش ها با نام هواکش آکسیال یا هواکش محوری انتقال هوا در جهت محور پروانه است. هواکش صنعتی آکسیال معمولا بر روی دیوار نصب می شوند. مشخصات و ویژگی های این هواکش ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش آکسیال صنعتی

هواکش سانتریفیوژ صنعتی
هواکش سانتریفیوژ یا فن گریز از مرکز، برای ایجاد ظرفیت های هوادهی متوسط در فشار های استاتیکی بالا مناسب هستند. هواکش سانتریفیوژ برخلاف هواکش آکسیال، برای تولید و خارج کردن هوا با فشار بالا و حجم پایین مناسب می باشند. هوا در این سری از هواکش ها در جهت محور به فن وارد می شود و در جهت عمود بر محور خارج می شود. این هواکش ها نسبت به هواکش های آکسیال بیشتر در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. هواکش صنعتی سانتریفیوژ معمولا بر روی سفت (هواکش سقفی) و روی پشت بام (خارج از محیط) نصب می شود. مشخصات و ویژگی های این سری از هواکش ها را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

هواکش سانتریفیوژ صنعتی

انواع هواکش صنعتی بر اساس کاربرد
در یک دسته بندی دیگر هواکش ها به سه دسته می توان تقسیم بندی کرد عبارت اند از:

هواکش صنعتی بزرگ
هواکش صنعتی معمولی
هواکش صنعتی اکسپلوژن پروف
هواکش صنعتی بزرگ: هواکش های صنعتی بزرگ در کاربری های سنگین بکار می روند. کارخانجات بزرگ مانند ماشین سازی، کارخانه های تولید فولاد و … نیاز به نصب هواکش های صنعتی با ابعاد و سایز بزرگ نیاز دارند. کارایی هواکش های صنعتی بزرگ در جذب ذرات گرد و غبار، دود، بخارات شیمیایی و غیره است. همچنین قیمت هواکش صنعتی بزرگ نسبتا بالاتر از قیمت هواکش ها با ابعاد کوچکتر است.

هواکش صنعتی معمولی: هواکش های صنعتی معمولی در کاربری های سبک بکار می روند. این نوع هواکش ها برای ایجاد جریان هواهای خفیف و از بین بردن بوی نامطبوع کاربرد دارند.

هواکش صنعتی اکسپلوژن پروف: این نوع از هواکش های صنعتی در کاربری های نسبتا خطرناک بکار می روند. کارایی این هواکش ها برای جذب گازهای قابل انفجار و انتقال آنها به بیرون از محیط کاری است.

برندهای ایرانی هواکش صنعتی
صنعت هواکش‌سازی در ایران به عنوان یکی از بخش‌های مهم صنعتی، توانسته است با ارتقاء فناوری‌ها و تخصص‌های خود، به تولید هواکش‌های صنعتی ایرانی با کیفیت بالا و عملکرد برتر بپردازد. برندهای ایرانی هواکش صنعتی موفق شدند با کسب تجربه، فناوری های بروز به تولید محصولاتی با کیفیت برتر و عملکرد بهینه بپردازند. در ادامه، به معرفی برترین برندهای ایرانی هواکش صنعتی میپردازیم.

هواکش صنعتی دمنده
هواکش دمنده قدیمی ترین برند تولید انواع هواکش های صنعتی در ایران است. هواکش صنعتی دمنده به صورت تخصصی برای مکان هایی مانند سوله ها، کارخانه ها و محیط های صنعتی به منظور جا به جایی هوا و حذف گرد و غبار با توان زیادتری نسبت به هواکش خانگی طراحی و تولید میشوند. هواکش های صنعتی برند دمنده در انواع متفاوتی تولید می شوند و تمامی محصولات این برند دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش است.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2500/%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%81%D9%86ask.com/?o=1473171

بازدید : 7
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 9:29

شرکت گیربکس ایماک imak که یکی از سازندگان مطرح گیربکس صنعتی در ترکیه است در سال 1973 تاسیس شد. قبل از تاسیس گیربکس ایماک imak تعدادی از مهندسین و کارکنان پرتلاش و با انگیزه عرصه طراحی ، طرح های خود را برای تولید اولین گیربکس صنعتی در کشور ترکیه ارائه دادند. آن ها تا قبل از تاسیس شرکتی با نام تجاری گیربکس ایماک imak ایده های خود را در کارگاهی که برای خود در نظر گرفته بودند، تولید و آن ها را گسترش دادند. پس از تاسیس شرکت گیربکس ایماک IMak در سال 1973 ، گیربکس ایماک imak در سال های فعالیت خود و با تلاش همه روزه کارکنان به درجه ای رسید که در سال 1993 توانست شعبه دوم خود را نیز در پندیک شهر استانبول تاسیس نماید.

گیربکس ایماک شافت مستقیم
با گذشت زمان و همچنین کارکنان و پرسنل پرتلاش در شرکت گیربکس ایماک IMak و وجود تکنولوژی های جدید این شرکت برای پیشرفت و توسعه هر چه سریعتر، سرمایه مشخصی را جهت صرف در اموری چون تحقیق، فن آوری های نوین و تجهیزات مرتبط با گیربکس صرف نمود. امروزه شرکت گیربکس ایماک IMak یکی از اصلی ترین شعبه های طراحی و تولید انواع گیربکس صنعتی در کشور ترکیه و جهان می باشد که به سبب داشتن این موقعیت و همچنین کیفیت بالای گیربکس ایماک imak جایگاه مورد قبولی را در بازار جهانی و خصوصاً ایران پیدا کرده و در ایران نمایندگی رسمی گیربکس ایماک imak وجود دارد. نمایندگی رسمی گیربکس ایماک imak در ایران نیز وجود دارد. شرکت گیربکس ایماک IMak در زمینه صادرات تولیدات گیربکس صنعتی خود با 30 کشور در اقصی نقاط جهان مراوده داشته و همینطور در 18 کشور جهان نیز در شعب توزیع گیربکس ایماک imak می باشد.

گیربکس ایماک سه محور
شرکت گیربکس ایماک پس از گذشت 44 سال کار و تلاش به نقطه ای رسیده که قبل از تولید گیربکس صنعتی از طریق مشتریان خود نیاز سنجی کرده و براساس نیاز های آن ها گیربکس ایماک imak را تولید و با ویژگی های مورد نظر آنها وفق می دهد. گیربکس ایماک imak می تواند در طیف وسیعی محصولات خود را در اختیار مشتریان قرار داده و محدوده قابل توجهی را نیز پوشش دهد. با توجه به استقبال بالا از تولیدات گیربکس ایماک iMak توسط همکاران و مشتریان این شرکت جهت استفاده بهینه از امکانات و همچنین اطلاع از کاربردهای این محصولات راه حل های مفیدی را ارائه می نماید. در شرکت گیربکس ایماک IMak همیشه برنامه هایی برای ارائه و عملی شدن وجود دارد که همگی با هدف تولید ماشین آلاتی مثل گیربکس صنعتی است که توان و قدرت مورد نیاز را داشته باشد و بتواند کیفیت مورد نیاز کاربران را در اختیار آن ها قرار دهد و همچنین توزیع آنها در سر تا سر جهان ، پی ریزی می شوند.

کاربرد گیربکس ایماک
گیربکس صنعتی و محصولات تولید شده توسط شرکت گیربکس ایماکIMak در زمینه های مختلفی مثل صنایع غذایی، کارخانه های سیمان، ساخت و ساز، تدارکات، معدن، معادن، کشاورزی، صنعت بنزین قابل استفاده می باشند. گیربکس ایماک imak دارای شبکه گسترده ای در جهان است که فعالیت های خود را در زمینه توزیع و فروش به سرانجام می رساند. دفاتر فروش و توزیع گیربکس ایماک imak ترکیه به مشتریان کمک می کنند و بهترین راهکار های ممکن را در اختیار آنان می گذارند.

نمایندگی گیربکس ایماک
گیربکس ایماک imak دارای نمایندگی در 18 کشور جهان است که قاره های اروپا ، آفریقا، آسیای میانه و منطقه خاورمیانه و ایران را تحت پوشش خود قرار می دهد. نمایندگی گیربکس ایماک imak در ایران نیز وجود دارد. یکی از نمایندگی های اصلی گیربکس ایماک imak در محل کمپانی قرار دارد و دارای مجموعه ای از امکاناتی است که از لحاظ فنی و کیفیت به مشتری اطمینان لازم را می دهد و محصول مورد نظر را آزمایش می کند. همچنین در کشورهایی مثل ترکیه، اسپانیا، ایران و مراکش انبارهایی وجود دارد که محصولات و تولیدات گیربکس ایماک imak را در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان خود می رساند. شرکت گیربکس ایماک چشم انداز و هدفی را برای خود تعیین کرده که آن رسیدن به نقطه بهترین کارخانه سازنده گیربکس صنعتی در جهان و یکی از نمایندگان اصلی تولید این محصول و محصولات مشابه می باشد. این شرکت تمایل دارد که فعالیت های خود در زمینه ارائه بهترین راهکارها به مشتریان ادامه داده و در نتیجه به نقطه ای برسد تا بتواند در جهت توسعه فعالیت های خود به راه حل های جدید و مفید تری برسد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/115/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%A7%DA%A9-imakask.com/?o=1473171

بازدید : 7
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 11:43

کوپلینگ ها نقش بسیار مهمی در صنعت دارند. کوپلینگ ها به عنوان نقطه اتصالی بین شفت های دوار اجازه می دهد تا نیرو و گشتاور از شفت محرک به شفت دیگر برسد. هنگامی که کوپلینگ به درستی انتخاب شود، از آن ها حتی برای جبران ناهماهنگی های بین دو شفت نیز استفاده می شود. انواع مختلفی از کوپلینگ ها وجود دارند و ساخته می شوند که انتخاب مناسب آن ها به کاربرد و نحوه چیدمان سیستم بستگی دارد. کوپلینگ ها بر اساس کاربرد و عملکرد به دو دسته کلی تقسیم می شوند که آن دو دسته عبارت اند از: دسته اول کوپلینگ هایی است که در کاربردهای با توان پایین مانند ابزار دقیق استفاده می شوند و دسته دوم کوپلینگ هایی است که عمدتا کار آن ها انتقال نیرو است. برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت کوپلینگ و زمان تحویل با کارشناسان ما در تماس باشید.

کوپلینگ فالک

محصولات پیشنهادی: خرید کوپلینگ لقمه ای
کوپلینگ فالک (grid coupling)
کوپلینگ فالک، کوپلینگ شفت چند تکه ای می باشد که برای انتقال گشتاور و نیرو بین دو شفت استفاده می شود. کوپلینگ فالک متکی به یک فنر فولادی نازک با استحکام کششی بالا است که بین هاب های شکاف دار یا دندانه دار در مجموعه کوپلینگ وجود دارند. این فنر ها و طراحی کوپلینگ فالک به آن این قابلیت را می دهد تا بتواند نا هماهنگی های شفت را نیز در خود جای دهد. از طرفی این کوپلینگ ها قادر خواهند بود تا بارهای ضربه ای را نیز جذب کنند. سطح روان کننده در کوپلینگ باید به صورت دوره ای بررسی شود و در صورت نیاز مجدد شارژ شود و ممکن است نیاز باشد دستگاه خاموش شود.

کاربرد کوپلینگ فالک (grid coupling)
کوپلینگ های فالک باید با گریس مونتاژ شوند تا از اینکه فنر ها آزادانه در شکاف های هاب حرکت کنند، اطمینان حاصل شود. برای این منظور از روان کننده های مخصوصی استفاده می شود. باید توجه داشت گریس های بلبرینگ روان کننده مناسبی برای کوپلینگ نمی باشند.

اجزا و طراحی کوپلینگ فالک (grid coupling)
یک کوپلینگ فالک از دو هاب، یک فنر فلزی و یک کیت پوششی تقسیم شده (دو نیمه پوشش، واشر، آب بند، سخت افزار) تشکیل شده است. گشتاور بین دو هاب کوپلینگ و توسط فنر انتقال پیدا می کند. پوشش شکاف از پرتاب فنر تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز جلوگیری می کند.

طراحی کوپلینگ فالک

رینگ آب بندی
کاور تکه ای
هاب
فنر
واشر آب بندی
پیچ و مهره
پلاگ روانکاری
کوپلینگ های شبکه نیز در طرح های اسپیسر و نیمه اسپیسر موجود هستند که برای امکان سرویس دهی تجهیزات ایده آل هستند. چنین طرح هایی به ویژه در کاربردهای پمپ محبوب می باشند.

ویژگی ها و مشخصات کوپلینگ فالک (grid coupling)
این کوپلینگ ها دارای قابلیت نصب سریع می باشند. تعمیر و نگهداری این کوپلینگ ها آسان می باشد و به همین دلیل هزینه های نیروی کار و خرابی کاهش پیدا می کند. این کوپلینگ ها کاملا قابل تعویض می باشند. فنر های فولادی این کوپلینگ ها با کشش بالا به همراه هاب های ماشین کاری شده دقیق، عملکرد عالی و طولانی مدت را تضمین می کند. با توجه به محدودیت هایی که کوپلینگ های فالک دارند تراز کردن آن ها و اتصال شفت محرک به شفت دیگر باید با نهایت دقت را انجام گیرد. کوپلینگ های فالک برای انتقال گشتاور متوسط و سنگین نیز استفاده می شوند که برای این کاربرد باید در کنار کوپلینگ های دنده ای و کوپلینگ دیسکی استفاده شوند. کوپلینگ فالک دارای توانایی منحصر به فردی می باشد که می تواند لرزش را تا 30 درصد کاهش دهد و از بارهای ضربه ای محافظت کند. این کوپلینگ ها برای کاربردهای بارگذاری ضربه ای مناسب هستند و می توانند جایگزین کوپلینگ های فکی را در کاربردهای پمپاژ حدود 100 اسب بخار به بالا شوند.

محصولات پیشنهادی: فروش کوپلینگ میل پینی
معایب کوپلینگ فالک (grid coupling)
یکی از بزرگترین معایبی که این کوپلینگ ها دارند این است که آن ها توانایی محدودی برای سازگاری با ناهماهنگی ها دارند. اگر چه این کوپلینگ ها در سازگاری با ارتعاش عالی می باشند ولی برای سازگاری با ناهماهنگی های شفت طراحی نشده اند و فقط برای کنترل نیم درجه از ناهماهنگی زاویه ای طراحی شده اند. علاوه بر این مورد، این کوپلینگ ها بدون نیاز به نگهداری نیستند زیرا از آنجایی که این کوپلینگ ها نیاز به روانکاری دارند، باید طی هر دوره بررسی شوند و در صورت نیاز دوباره روانکاری شوند. کوپلینگ های فالک به صورت عمده در بازار موجود نیست و اکثر آن ها باید ساخته شوند. شما می توانید برای سفارش انواع این کوپلینگ ها می توانید با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید و از قیمت، زمان تحویل و نحوه ساخت این کوپلینگ ها مطلع شوید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2726/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%81%D8%A7%D9%84%DA%A9

بازدید : 7
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 9:48

در برخی از سیستم های صنعتی نیاز است که گشتاور، قدرت و سرعت از یک دستگاه به دستگاه دیگری انتقال داده شود. کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که گشتاور، قدرت و سرعت را از شفت و دستگاه محرک به شفت یا محور متحرک انتقال میدهد. ممکن است دو شفت در برقراری ارتباط با یکدیگر دچار مشکلاتی مانند انحرافات زاویه ای، شعاعی و محوری مختلف شوند که همین امر سبب شده انواع کوپلینگ طراحی و تولید شود.

خرید کوپلینگ (راهنمای انتخاب و خرید)
کوپلینگ نقشی حیاتی در عملکرد صحیح و عمر طولانی سیستم شما ایفا میکند. از این رو رعایت پارامترهای مهم در هنگام انتخاب و خرید کوپلینگ ضروری است. در ادامه به مهم ترین پارامترها در هنگام انتخاب و خرید کوپلینگ اشاره میکنیم.

گشتاور
گشتاور نامی: حداکثر گشتاوری است که کوپلینگ می‌تواند به طور مداوم منتقل کند بدون اینکه دچار آسیب یا خرابی شود. این گشتاور باید بیشتر یا مساوی گشتاور اعمالی توسط موتور یا محرک در شرایط عادی کارکرد باشد.
به عنوان مثال، اگر موتور شما حداکثر 100 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، باید کوپلینگی با گشتاور نامی حداقل 100 نیوتن متر انتخاب کنید.
گشتاور اوج: حداکثر گشتاوری است که کوپلینگ می‌تواند برای مدت کوتاهی (معمولاً چند ثانیه) منتقل کند بدون اینکه دچار آسیب یا خرابی شود. این گشتاور باید بیشتر یا مساوی گشتاور اوج اعمالی توسط موتور یا محرک در شرایط بحرانی (مانند هنگام راه اندازی) باشد.
به عنوان مثال، اگر موتور شما در هنگام راه اندازی 150 نیوتن متر گشتاور اوج تولید می کند، باید کوپلینگی با گشتاور اوج حداقل 150 نیوتن متر انتخاب کنید.

سرعت چرخش دستگاه
ابتدا حداکثر سرعت چرخش موتور و حداکثر سرعت قابل تحمل برای هر کوپلینگ اندازه گیری میشود. حداکثر سرعت قابل تحمل برای کوپلینگ به معنی چرخش بدون لرزش و نویز بیش از حد است. این سرعت باید بیشتر یا مساوی حداکثر سرعت دستگاه باشد. لرزش و نویز بیش از حد می‌تواند به کوپلینگ و سایر اجزای سیستم آسیب برساند و عمر مفید آنها را کاهش دهد. به عنوان مثال، اگر حداکثر سرعت دستگاه شما 3000 دور در دقیقه است، باید کوپلینگی با حداکثر سرعت حداقل 3000 دور در دقیقه انتخاب کنید.

لرزش دستگاه و ناهماهنگی شفت
میزان لرزش مجاز: میزان لرزش مجاز سیستم شما با توجه به نوع کاربرد و حساسیت آن تعیین می شود. برای مثال، در سیستم های حساس مانند تجهیزات پزشکی، لرزش باید بسیار کم باشد. کوپلینگ های مختلف، لرزش های متفاوتی را جذب می کنند. باید کوپلینگی انتخاب کنید که لرزش آن کمتر از حد مجاز برای سیستم شما باشد.
نوع کوپلینگ: برای تحمل ناهماهنگی های میان دو شفت (مانند ناهماهنگی محوری، شعاعی و زاویه ای) باید از کوپلینگ های انعطاف پذیر استفاده کرد. هر نوع کوپلینگ انعطاف پذیر تا حدی می تواند این ناهماهنگی ها را جذب کند. میزان ناهماهنگی شفت ها را باید اندازه گیری کرد و کوپلینگی با قابلیت جذب ناهماهنگی مناسب انتخاب کرد.

شرایط محیط کار
دما: دمای محیط کار باید در محدوده دمایی قابل تحمل کوپلینگ باشد. کوپلینگ های مختلف از مواد مختلفی ساخته می شوند و هر کدام محدوده دمایی قابل تحمل خاص خود را دارند.
به عنوان مثال، کوپلینگ های الاستومری در دمای بالا (بیش از 100 درجه سانتیگراد) ممکن است آسیب ببینند.
رطوبت: میزان رطوبت محیط کار باید در نظر گرفته شود. برخی از کوپلینگ ها در برابر رطوبت مقاوم نیستند و در محیط های مرطوب ممکن است زنگ بزنند یا دچار خوردگی شوند. در صورت وجود رطوبت زیاد، باید از کوپلینگ های ضد زنگ و ضد خوردگی استفاده کرد.
مواد شیمیایی: وجود مواد شیمیایی مانند اسید و سم در محیط کار باید بررسی شود. برخی از مواد شیمیایی می توانند به کوپلینگ ها آسیب برسانند. در صورت وجود مواد شیمیایی، باید از کوپلینگ های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کرد.

دیگر نکات مهم
همیشه قبل از انتخاب کوپلینگ، با یک متخصص فنی مشورت کنید.
کاتالوگ و مشخصات فنی کوپلینگ را به دقت مطالعه کنید.
از کوپلینگ‌هایی استفاده کنید که دارای گواهینامه‌های معتبر باشند.
جهت نگهداری از کوپلینگ و جلوگیری از خرابی زودتر، کوپلینگ ها را به طور منظم بررسی کنید.

همچنین، خرید کوپلینگ در بازار امروز ایران به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول کوپلینگ هایی هستند که به صورت آماده در بازار موجود هستند و دسترسی به این کوپلینگ ها کار آسانی است. به عنوان مثال پرفروش ترین کوپلینگ در بازار ایران کوپلینگ KB است که می توانید این کوپلینگ را با بهترین قیمت از کالا صنعتی دریافت کنید. در خرید کوپلینگ برخی از آن ها در بازار موجود نیستند یا در برندهای خارجی و با قیمت بسیار بالا فروخته می شوند. این محصولات خاص اغلب به صورت سفارشی ساخته می شوند.

سفارش ساخت کوپلینگ از کالا صنعتی
همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد، بسیاری از کوپلینگ ها به صورت آماده موجود نیستند و باید به صورت سفارشی ساخته یا وارد شوند. شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تأمین کننده اینترنتی انواع کالاهای صنعتی، سفارش ساخت کوپلینگ در انواع و ابعاد متفاوت را می پذیرد. شما کاربران و بازدید کنندگان عزیز می توانید مشخصات کوپلینگ قابل تولید در مجموعه کالا صنعتی را در صفحه ساخت انواع کوپلینگ مشاهده نموده و با دریافت مشاوره رایگان بهترین کوپلینگ برای کاربری خود را سفارش دهید.

انواع کوپلینگ
در برخی از سیستم های صنعتی نیاز است که دو شفت به یکدیگر متصل شوند؛ کوپلینگ یک قطعه مکانیکی است که به منظور اتصال دو شفت به یکدیگر جهت انتقال قدرت و گشتاور استفاده میشود. همچنین کوپلینگ نقش های دیگری در سیستم مانند تصحیح ناهمترازی های شفت و مهار ارتعاشات دارد. در ادامه به معرفی انواع کوپلینگ های صنعتی میپردازیم.

کوپلینگ صلب
کوپلینگ های صلب نسبت به کوپلینگ های انعطاف پذیر ارزان تر هستند و برای کاربردهایی که دو شفت کاملاً منطبق بر هم هستند، استفاده می شوند. این کوپلینگ ها نمی توانند ناهماهنگی و ناهم ترازی های دو شفت را در خود جای دهند و به همین دلیل زمینه کاری و کاربرد بسیار کمی دارند. پرکاربردترین کوپلینگ های صلب عبارت اند از:

انواع کوپلینگ صلب

کوپلینگ فلنچی
کوپلینگ ثابت
کوپلینگ یونیورسال چهارشاخ
کوپلینگ انعطاف پذیر
کوپلینگ انعطاف پذیر وظیفه اولیه خود که انتقال گشتاور بین دو شفت است را به خوبی انجام می دهد و با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند انواع ناهماهنگی های میان دو شفت را در خود جای دهند. این کوپلینگ ها با توجه به نحوه ساخت و ویژگی هایی که دارند به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری
کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی (مکانیکی)
کوپلینگ انعطاف پذیر الاستومری
انواع کوپلینگ انعطاف پذیر الاستومری

کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری در ساختار خود دارای یک عنصر پلاستیکی (الاستومر) هستند که عمل انتقال گشتاور در این کوپلینگ ها توسط این عنصر الاستومری انجام می شود. این کوپلینگ ها می توانند انواع ناهماهنگی ها را تحمل کنند و طول عمر طولانی دارند. خرابی این کوپلینگ ها معمولاً به سایش الاستومر برمیگردد که با جایگزین کردن عنصر پلاستیکی می توان مجدد از کوپلینگ استفاده کرد. کوپلینگ های الاستومری با توجه به طراحی که دارند به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها را در تصویر زیر مشاهده می کند.

کوپلینگ انعطاف پذیر فلزی
این سری از کوپلینگ ها همانطور که از نام آن ها پیدا است تماماً فلزی هستند و بر خلاف کوپلینگ های الاستومری هیچ‌گونه عنصر پلاستیکی در ساختار آن ها وجود ندارد. این سری از کوپلینگ ها می توانند ناهماهنگی های شفت را در خود جای دهند و این عمل را با استفاده از فواصلی که در طراحی این نوع لحاظ شده است جبران می کنند. کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی می توانند گشتاور زیادی را انتقال دهند و طول عمر بسیار بالایی نیز دارند، به همین دلیل قیمت آن ها نسبت به کوپلینگ های الاستومری بیشتر است و معمولاً هم به صورت سفارشی تولید می شوند. از این کوپلینگ ها مواقعی استفاده می شوند که نتوان از کوپلینگ های الاستومری استفاده کرد. کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها در تصویر زیر نشان داده شده است.

انواع کوپلینگ انعطاف پذیر مکانیکی

کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی، نامحوری بین دو شفت متصل به هم را با استفاده از فواصلی که در طراحی این نوع لحاظ شده است جبران می کنند. رایج ترین نوع کوپلینگ های انعطاف پذیر مکانیکی کوپلینگ دنده ای و یا دندانه ای هستند.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با هر کدام از کوپلینگ های انعطاف پذیر فلزی، به صفحه گروه محصول آن ها مراجعه کنید.
قیمت کوپلینگ
کوپلینگ ها در بازار در انواع مختلف و با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. عوامل متعددی بر قیمت کوپلینگ تأثیر گذار هستند که عبارت اند از:

نوع و مشخصات فنی کوپلینگ: مهم ترین عامل تأثیر گذار بر قیمت کوپلینگ نوع آن است.
اندازه و ابعاد کوپلینگ: در کوپلینگ ها هر چه ابعاد بزرگتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. برای مثال قیمت کوپلینگ پمپ بالاتر از دیگر کوپلینگ ها است.
متریال سازنده: کوپلینگ ها را می توان با توجه به درخواست مصرف کننده با متریال های متفاوتی تولید کرد که در قیمت کوپلینگ تأثیر گذار است.
سازنده و برند کوپلینگ: در ایران کارگاه ها و شرکت های متفاوتی اقدام به تولید کوپلینگ کرده اند. نوع ساخت کوپلینگ، ماشین کاری و دیگر مراحل ساخت کوپلینگ می تواند بر قیمت کوپلینگ تأثیر گذار باشد.
کاربرد کوپلینگ، واسطه موتور به شفت
کوپلینگ ها به طور کلی 4 وظیفه اصلی دارند که عبارت اند از:

انتقال قدرت و گشتاور
رفع ارتعاشات
رفع ناهمراستایی ها میان دو شفت
بیشترین کاربرد کوپلینگ ها در اتصال الکتروموتورها، گیربکس ها و پمپ ها است که در ادامه به توضیح مختصری از آن ها میپردازیم.

کوپلینگ الکتروموتور و گیربکس
در واقع کوپلینگ ها بیشتر برای شفت الکتروموتورها استفاده می شود و همانطور که گفته شد مهم ترین وظایف آن انتقال قدرت و نیرو از شفت الکتروموتور به گیربکس است. کوپلینگ های استفاده شده در الکتروموتور باید انعطاف پذیر باشد و ناهمراستایی های شفت را در خود جای دهد. برای اتصال الکتروموتور و گیربکس انواع کوپلینگ ها مناسب هستند و انتخاب آن ها بستگی به میزان گشتاور و شرایط محیط کار دارد. اگر نیاز به مشاوره فنی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کوپلینگ پمپ
کوپلینگ پمپ قطعه ای است که شفت الکتروموتور و پمپ را به هم متصل و در یک راستا قرار می دهد؛ و مهم ترین وظیفه کوپلینگ انتقال قدرت و گشتاور از الکتروموتور به پمپ است. اما نکته ویژه در خرید کوپلینگ پمپ این است که باید کوپلینگ مناسب هر پمپ را تهیه کنید. از این رو، در جدول زیر برخی از پمپ ها و کوپلینگ های مناسب آن ها آورده شده است:

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/233/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-couplingask.com/?o=1473171

بازدید : 11
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 8:45

گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M در بین سایر انواع گیربکس ایلماز دارای تنوع محصول بیشتر و طرفداران بیشتری دارد. گیربکس ایلماز سری M در چهار مدل تولید می شود.

گیربکس شافت مستقیم ایلماز سری MR
گیربکس شافت مستقیم ایلماز MR
گیربکس شافت مستقیم ایلماز سری MV
گیربکس شافت مستقیم ایلماز MV
گیربکس شافت مستقیم ایلماز سری MN
گیربکس شافت مستقیم ایلماز MN
گیربکس شافت مستقیم ایلماز سری MT
گیربکس شافت مستقیم ایلماز MT
منظور از گیربکس هلیکال شافت مستقیم چیست؟
همانطور که می‌دانید گیربکس‌ ها یکی از ضروری‌ترین قطعات خودروها هستند که وجود آن‌ها لازمه‌ی تولید خودروها می‌باشد. با ما همراه باشید که شما را با گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M و کاربردهای آن آشنا کنیم. نام گذاری گیربکس هلیکال شافت مستقیم به دلیل طراحی منحصر به فرد چرخ‌دنده‌ها می‌باشد. چرخ‌دنده‌ها در این گیربکس به صورت هلیکالی و مورب قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که این چرخ‌ دند‌ه‌ها مقاومت بالایی دارند و به خوبی در برابر فشارها دوام می‌آورند. توجه داشته باشید که چرخ‌دنده یکی از مهم‌ترین قسمت‌های گیربکس‌ می‌باشد و می‌توان گفت که گیربکس‌ها از کنار هم قرار گرفتن چرخ‌ دنده ها ساخته می‌شوند.

محصولات پیشنهادی: فروش گیربکس سایکلو
گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز
گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M یکی از بهترین و مرغوب‌ ترین گیربکس‌های موجود در بازار می‌باشد که در کارخانه‌ی ایلماز تولید شده است. ایلماز، برندی آشنا و شگفت انگیز است که بهترین و خارق العاده‌ترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرر می‌دهد. شرکت ایلماز یکی از برترین شرکت‌ های ترکیه می‌باشد که محصولات خود را به کشورهای دیگر هم صادر می‌کند. این برند خاص، محبوبیت بالایی در ایران دارد و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. می‌توان گفت که گیربکس هلیکال شافت مستقیم یکی از پرکاربردترین گیربکس‌ هایی می‌باشد که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این گیربکس‌ ها مزایای فراوانی دارد که برخی از آن‌ها به صورت زیر می‌باشند:

نویز بسیار کم و کارایی فوق العاده‌ای دارد.
بازدهی بسیار بالایی دارد.
در سرعت‌های بالا می‌تواند بدون لرزش کار کند.
نگهداری و تعمیر آن‌ها کار بسیار راحتی می‌باشد.
مقاومت و ماندگاری بالایی دارند.
فضای مناسب برای روغن کاری چرخ دنده‌ها وجود دارد.
در بهترین کیفیت ممکن تولید شده است.
آشنایی با گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M
بعد از اینکه با گیربکس شافت مستقیم ایلماز و مزایای آن آشنا شدید، بهتر است با گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M هم آشنا شوید. بهتر است بدانید که گیربکس‌های هلیکال ایلماز در دو گروه N و M تولید شده‌اند که گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M، پایه دارد اما گیربکس‌های سری N بدون پایه هستند. این نوع گیربکس‌ها استحکام بالایی دارند، از نشت روغن جلوگیری می‌کنند، صدای کمی دارند و بهترین گزینه برای خرید به شمار می‌روند. گیربکس‌های ایلماز توسط به‌ روز‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات تولید شده‌اند و طراحی استانداردی دارند.

گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز

مشخصات فنی و مزایای گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M
طراحی پوسته آن به صورت یک تکه می‌باشد.
قابلیت ارتقا دارد و می‌توان آن را به 6 طبقه ارتقا داد.
یاتاقان این گیربکس‌ها عمر بالایی دارد و می‌توانید مدت‌ها از آن استفاده کنید.
پوسته این گیربکس‌ها از چدن GG20 و GGG40 ساخته شده است.
ترمز الکترومغناطیسی دارد.
در انواع گوناگونی تولید شده است.
محصولات پیشنهادی: گیربکس هلیکال ایلماز سری DR
انواع گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M
گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری MR
گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری MV
گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری MN
گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری MT
ممکن است تصور کنید که قیمت گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M بسیار زیاد است و امکان خرید آن برای افراد وجود ندارد، اما این‌چنین نیست و می‌توانید این محصول فوق العاده را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. اگر می‌خواهید گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M را با قیمت کارخانه خریداری کنید، بهتر است به فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی مراجعه کنید و این محصول فوق العاده را به صورت مستقیم خریداری نمایید.

انواع گیربکس ایلماز

معرفی یک فروشگاه معتبر برای خرید گیربکس ایلماز
اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید که محصولات اورجینال را به صورت مستقیم در اختیار مشتریان قرار دهد، بهتر است به فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی مراجعه کنید. این فروشگاه معتبر در زمینه فروش انواع الکتروموتور، پمپ‌ خانگی و صنعتی، گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز و ... فعالیت می‌کند و این محصولات را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. با مراجعه به فروشگاه کالا صنعتی می‌توانید برای خرید اینترنتی الکتروگیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M اقدام کنید و این محصول شگفت انگیز را به صورت غیر حضوری سفارش دهید. گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M هم یکی دیگر از محصولات فوق العاده‌ای می‌باشد که در این فروشگاه به فروش می‌رسد. همانطور که می‌دانید امروزه محصولات مشابه زیادی در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها تقلبی هستند و بعد از مدت کوتاهی کارایی خود را از دست می‌دهند. با این وجود بهتر است برای خرید به مراکز معتبر مراجعه کنید و از با کیفیت بودن محصولات آن اطمینان حاصل کنید.

محصولات پیشنهادی: خرید اینترنتی الکتروگیربکس رجیانا
نکات مهم برای خرید گیربکس
اگر قصد خرید گیربکس دارید، بهتر است قبل از خرید به نکاتی که گفته می‌شود توجه داشته باشید که بتوانید یک خرید استاندارد و مناسب داشته باشید. این نکات به شرح زیر می‌باشند:

بهتر است به کیفیت گیربکس‌ها توجه کنید و از خرید گیربکس‌های بدون کیفیت خودداری کنید.
توجه به برند گیربکس‌ها یکی از نکات مهمی می‌باشد که باید مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال برند ایلماز یکی از بهترین برندهای موجود در بازار می‌باشد و گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M هم یکی از محبوب‌ترین گیربکس‌های ایلماز می‌باشد.
قبل از خرید گیربکس بهتر است به مشخصات موتور متحرک آن توجه کنید.
میزان بار موتور هم یکی دیگر از نکات مهمی می‌باد که باید مورد توجه قرار گیرد.
بهتر است به میزان توان ورودی گیربکس هم توجه داشته باشید و آن را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.
سرعت خروجی گیربکس هم یکی دیگر از نکات مهمی می‌باشد که باید به آن توجه شود.
توجه داشته باشید که گیربکس هلیکال شافت مستقیم ایلماز سری M با توجه به استانداردهای روز دنیا تولید شده است و بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود.

قطعات گیربکس ایلماز هم موجود دارید؟
در برخی موارد میتوان لوازم یدکی گیربکس ایلماز را تهیه کرد. بسته به نوع درخواست مشتری برای قطعات گیربکس ایلماز میتواند قطعات گیربکس ایلماز را موجود و یا واردات کرد.

گیربکس شافت مستقیم ایلماز را میتوان با گیربکس خورشیدی رجیانا جایگزین کرد؟
گیربکس شافت مستقیم ایلماز ترکیه به صورت کوپل شده با الکتروموتور وارد می شود. برای تعویض گیربکس شافت مستقیم ایلماز با گیربکس خورشیدی رجیانا باید محاسباتی صورت گیرد تا با توجه به راندمان گیربکس خورشیدی و مشخصات گیربکس شافت مستقیم ایلماز بهترین گزینه را پیشنهاد داد.

گیربکس شافت مستقیم یلماز در چه توان هایی تولید میشود؟
توان گیربکس شافت مستقیم ایلماز با توجه به کاربری گیربکس ، دور خروجی و ... متفاوت است. برای آگاهی از مشخصات دقیق گیربکس شافت مستقیم ایلماز با کارشناسان فروش در تماس باشید.

مشاوره برای خرید گیربکس شافت مستقیم ایلماز هم دارید؟
یکی از مزایای گروه کالا صنعتی مشاوره فنی برای انتخاب بهترین گیربکس شافت مستقیم ایلماز به شمار می آید. برای مشاوره خرید گیربکس شافت مستقیم ایلماز با کارشناسان فروش در تماس باشید. در این ارتباط شما می توانید پیشنهادیه مالی ، لیست قیمت ها ، بروشور یا کاتالوگ گیربکس شافت مستقیم ایلماز و مشخصات و ابعاد دقیق گیربکس شافت مستقیم ایلماز را دریافت نمایید.

گیربکس ایرانی معادل گیربکس شافت مستقیم ایلماز ترکیه چه نشان تجاری است؟
گیربکس شریف اصفهان به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان گیربکس شافت مستقیم در ایران ، میتواند بهترین جایگزین به عنوان یک گیربکس ایرانی با کیفیت باشد. گیربکس شافت مستقیم شریف با سری G معروف است و گیربکس بول هلیکال شریف با سری K به فروش می رسد. اخیراً شرکت گیربکس شریف اصفهان تولید گیربکس سه محور شریف را آغاز کرده که با سری H معروف است و در کارخانجات سیمان ، فولاد و صنایع بزرگ کاربرد دارد.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/375/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B2-yilmaz/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D9%84%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%B4%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%82%DB%8C%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-mask.com/?o=1473171

بازدید : 17
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 زمان : 8:30

کوپلینگ ها اجزای مکانیکی هستند که دو شفت را به هم متصل می کنند و به آنها اجازه می دهند نیرو و حرکت را منتقل کنند. نصب صحیح کوپلینگ برای عملکرد ایمن و کارآمد سیستم های انتقال قدرت بسیار مهم است. در ادامه به بررسی گام به گام مراحل نصب کوپلینگ به همراه وبدیو میپردازیم.

ویدیو نصب کوپلینگ
محصولات پیشنهادی: قیمت کوپلینگ
6 مرحله نصب کوپلینگ
نصب کوپلینگ دارای مراحل متفاوتی هست که معمولاً در اغلب کوپلینگ ها به یک صورت می باشد. در ادامه مراحل نصب یک کوپلینگ دیسکی آورده شده است.

1) ایمنی و بازرسی
قبل از شروع به نصب کوپلینگ، باید تمامی نکات ایمنی مانند پوشیدن تجهیزات شخصی مناسب را رعایت کرد. قطعات و کوپلینگ باید بررسی شوند تا مطمئن شد این قطعات عاری از خاک و آلودگی هستند. در صورت لزوم و وجود آلودگی آن را تمیز و جدا کنید.

در نصب کوپلینگ برای اطمینان از تناسب مناسب سوراخ های هاب ها را بررسی شود تا اطمینان حاصل شود کوپلینگ عاری از خاک و آلودگی هستند.

تمیز کردن برای نصب کوپلنگ

2) هاب ها نصب شوند
باید شفت ها را اندازه گیری کرد و نافی کوپلینگ را به همان میزان دلخواه تراشکاری داده شوند. هاب ها بر روی شفت ها نصب شوند. اگر هاب بر روی شفت نصب نمی شوند، باید هاب ها را به روش های متفاوت گرم کرد تا سوراخ به اندازه کافی بزرگ تر از شفت گسترش یابد. گرم کردن معمولاً تا 350 درجه فارنهایت کافی است. با باز شدن هاب، آن را بر روی شفت به موقعیت دلخواه می توان قرار داد.

هاب ها نصب شود

محصولات پیشنهادی: قیمت کوپلینگ KB
3) بررسی کردن ناهماهنگی ها
شفت ها ممکن است نسبت به یکدیگر سه نوع ناهماهنگی زاویه ای، محوری و موازی داشته باشند. انواع کوپلینگ ها باتوجه به مشخصات و ویژگی هایی که دارند بتوانند یک، دو یا هر سه نوع ناهماهنگی را در خود جای دهند و بتوانند آن ها را تحمل کنند.

در ادامه انواع ناهماهنگی های شفت مورد بررسی قرار گرفته است.

ناهماهنگی زاویه ای
یک نشانگر شماره گیری را به طور محکم روی یک هاب نصب کنید و نشانگر را روی هاب دیگر قرار دهید. هر دو شفت را با هک یک دور بچرخانید و به حداقل و حداکثر قرائت نشانگر شماره گیری توجه کنید. تفاوت این مقادیر نباید از مقدار TIR مشخص شده در راهنمای نصب سازنده بالاتر باشد. در صورت بالاتر بودن به این معنا است که دو شفت نسبت به یکدیگر ناهماهنگی زاویه ای دارند.

ناهماهنگی زاویه ای

ناهماهنگی موازی
یک نشانگر شماره گیر را به طور محکم روی یک هاب نصب کنید و نشانگر را روی فلنچ هاب دیگر قرار دهید. هر دو شفت را با هم یک دور بچرخانید و به حداقل و حداکثر قرائت نشانگر شماره گیری توجه کنید. تفاوت این مقادیر نباید از مقدار TIR مشخص شده در راهنمای نصب سازنده بالاتر باشد. در صورت بالاتر بودن به این معنا است که دو شفت نسبت به یکدیگر ناهماهنگی موازی دارند.

ناهماهنگی موازی

ناهماهنگی محوری
فاصله محوری هاب ها باید طوری قرار گیرد که قطعات کوپلینگ صاف و بدون موج زدگی باشند. فاصله بین وجه های هاب که سایر قطعات بین این دو هاب قرار می گیرند باید هر دو در محدوده های ارائه شده برای بعد "N" در راهنمای نصب سازنده باشد.

ناهماهنگی محوری

محصولات پیشنهادی: قیمت کوپلینگ دنده ای
4) وصل کردن عضو مرکزی و هاب ها به یکدیگر
کوپلینگ ها برای اتصال دارای یک عضو میانی بین دو هاب خود هستند. عضو مرکزی در چندین پیکربندی وجود دارد. گاهی یک قطعه فلزی می باشد و گاهی یک قطعه پلاستیکی به نام الاستومر است. در این مرحله قطعه وسطی و دو هاب را به یکدیگر متصل می کنند.

وصل کردن عضو مرکزی و هاب ها

5) وارد کردن و سفت کردن پیچ های درپوش
در فرایند نصب کوپلینگ بعد از اتصال دو هاب به همراه قطعه میانی، پیچ های فشاری را به طور کامل برداشته شده و از طریق هاب ها وارد شده و رزوه می شوند. پیچ درپوش را با گشتاور ذکر شده در دفترچه راهنمای نصب سازنده محکم شوند.

6) بررسی تراز نهایی شفت
در نهایت امر تراز را مجدد باید بررسی کرد. بررسی تراز باید در موقعیت های ساعتی 3، 6، 9 و 12 انجام شود.

بررسی تراز نهایی شفت

اقدامات احتیاطی هنگام نصب کوپلینگ
کوپلینگ انتخاب شده باید بتواند ناهماهنگی ها را در خود جای دهد و مناسب با نیاز باشد.
پیچ های کوپلینگ نباشد شل یا آسیب دیده باشند و کوپلینگ ها باید کاملاً مطابقت داشته باشند.
برخی از کوپلینگ ها مانند کوپلینگ های دنده ای و اولدهام باید به طور مرتب روغن کاری شوند.
کوپلینگ باید قبل از نصب حتماً بررسی شود که دچار ترک خوردگی نباشد و در صورت ترک خوردگی آن را تعویض کرد.
روانکاری کوپلینگ باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود کوپلینگ از لحاظ روانکاری خوب است یا خیر.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%B7/1838/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF

بازدید : 19
جمعه 14 ارديبهشت 1403 زمان : 21:42

بلبرینگ (بال بِرینگ یا به انگلیسی Ball bearing) نوعی یاتاقان غلتشی توپی است که چرخش تجهیزاتی مانند الکتروموتور را تسهیل میکنند. عناصر غلتان در بلبرینگ ها ساچمه های گرد هستند که باعث کاهش اصطکاک و تماس قطعات میشوند. انواع بلبرینگ میتوانند فشار بار شعاعی و بار محوری را تحمل کنند. در بلبرینگ ها بار از لایه خارجی به گوی ها اعمال و سپس به لایه داخلی منتقل میشود. در ادامه به بررسی بلبرینگ ها و انواع آن میپردازیم.

بلبرینگ

خرید بلبرینگ (راهنمای انتخاب و خرید)
اگر مشخصات بلبرینگ مدنظر خود را مشخص کرده اید؛ کافی است که با استفاده از فیلترهای ایجاد شده در سمت راست، محصول خود را به راحتی پیدا کنید. اگر هم نیاز به اطلاعات فنی دارید کافی است با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید و مشاوره فنی رایگان دریافت کنید.

برای خرید یک بلبرینگ باید نکاتی رو مورد بررسی قرار داد. برخی از این نکات در ادامه آورده شده اند که عبارت اند از:

نوع بلبرینگ: با توجه به کاربرد دستگاه و بارهایی که به بلبرینگ وارد می شود باید نوع مناسب بلبرینگ انتخاب شود. در ادامه انواع بیرینگ های صنعتی را به همراه کاربرد و ویژگی ها بررسی میکنیم.
ابعاد: بعد از انتخاب نوع بلبرینگ، ابعاد بلبرینگ اهمیت دارد. باید مشخص شود برای دستگاه بلبرینگ با چه ابعادی نظیر قطر داخلی، قطر خارجی و ضخامت نیاز است.
سرعت دوران: بلبرینگ ها برای نیاز برای سرعت دوران بالا طراحی می شوند که با مکانیزم منحصر فردی عمل میکنند. اصطلاحاً به این بلبرینگ ها، بلبرینگ های دور بالا می گویند.
ویژگی خاص: یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار بر خرید بلبرینگ، شرایط محیط کار است. برای مثال بعضی اوقات بلبرینگ در محیط های مرطوب کار میکند که در این صورت باید از بلبرینگ های آب بندی شده با آب بند پلاستیکی استفاده کرد.
برند: پس از انتخاب کامل نوع بلبرینگ، ابعاد و مشخصات منحصر به فرد بلبرینگ نوبت به انتخاب برند بلبرینگ می رسد. در بازار ایران بلبرینگ ها در برند ها و با کیفیت های متفاوتی ارائه می شوند.
در بسیاری از مواقع قرار است بلبرینگ جدید خریداری شده و جایگزین بلبرینگ قبلی شود. بر روی تمامی بلبرینگ ها کدی حک شده که تمامی مشخصات گفته شده را در بر میگیرد. با ارائه این کد به کارشناسان فروش کالا صنعتی شما می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

انواع بلبرینگ
بلبرینگ‌ها به 4 دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از:

بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ تماس زاویه ای
بلبرینگ خود تنظیم
بلبرینگ کف گرد
هر کدام از این بلبرینگ‌ها دارای ساختار و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در ادامه به بررسی مختصری از این بلبرینگ‌ها می پردازیم.

بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق

بیشترین کاربرد میان بلبرینگ‌ها را بلبرینگ شیار عمیق دارد. بلبرینگ شیار عمیق نیاز کمی به نگهداری دارد و در انواع باز (بدون آب بند) و آب بندی شده تولید می شوند. بلبرینگ شیار عمیق به صورت تک ردیفه و دو ردیفه به صورتی طراحی شده اند که می توانند بارهای شعاعی و محوری زیادی را تحمل کنند.

ویژگی ها موارد مصرف بلبرینگ شیار عمیق
ظرفیت و تحمل فشار بار بسیار بالا خودرو و قطعات خودرو (دینام، کولر و فن)
امکان حرکت به یکباره با سرعت زیاد و ایستادن بسیار سریع

بسیاری از صنایع تولیدی و کارخانجات
نصب آسان
صنایع انتقال نیرو
هزینه نگهداری بسیار کم کشاورزی
بلبرینگ تماس زاویه ای
بلبرینگ تماس زاویه اس

در برخی کاربردها مانند نصب عمودی الکتروموتورها به دلیل وجود بار محوری و شعاعی همزمان از بلبرینگ تماس زاویه ای استفاده می شود. بلبرینگ تماس زاویه ای در 3 مدل تک ردیفه، دو ردیفه و چهار نقطه تماسی تولید می شوند که می توانند بارهای شعاعی و محوری را به صورت همزمان تحمل کنند.

ویژگی ها موارد مصرف بلبرینگ تماس زاویه ای
ظرفیت و تحمل فشار بار بسیار بالا پمپ‌های آب صنعتی
امکان حرکت به یکباره با سرعت زیاد و ایستادن بسیار سریع

کمپرسور
نصب آسان
حمل و نقل مواد
هزینه نگهداری بسیار کم انواع موتور الکتریکی
بلبرینگ خود تنظیم
بلبرینگ خود تنظیمچ

ویژگی منحصر به فرد بلبرینگ خود تنظیم، تحمل انواع ناهماهنگی های شفت است. بلبرینگ خود تنظیم با شماره فنی 1 شروع می شود و می تواند بارهای شعاعی بسیار سنگین و بارهای محوری سبک از هر دو طرف را تحمل کند.

ویژگی ها موارد مصرف بلبرینگ خود تنظیم
به حداقل رساندن صدا و لرزش فن‌های صنعتی با سرعت حرکت بالا
تطبیق ناهماهنگی های ثابت و متحرک به صورت خودکار

صنایع غذایی
عملکرد عالی در سرعت های بسیار بالا
صنایع ساخت کاغذ
بار کم صنایع ساخت مواد
بلبرینگ کف گرد
بلبرینگ کفگرد

این سری از بلبرینگ ها می توانند بارهای محوری سنگینی را تحمل کنند و نباید تحت هیچ گونه بار شعاعی قرار بگیرند. بلبرینگ کف گرد در دو سری تک جهته و دو جهته تولید می شود که همانطور که از نام آن ها مشخص است، بلبرینگ کف گرد تک جهته می تواند بارهای محوری را در یک جهت و بلبرینگ کف گرد دو جهته می تواند بارهای محوری را در هر دو جهت تحمل کند.

ویژگی ها موارد مصرف بلبرینگ کف گرد
تعلیق بار در سرعت زاویه ای بالا انواع پمپ های آب صنعتی
پر کردن فضای ایجاد شده بین شیار و پولک بلبرینگ های کف گرد انواع فن های صنعتی
نصب آسان
دستگاه ها و ماشین آلات حمل و نقل
هزینه نگهداری بسیار کم کارخانه های تولید مواد معدنی و سیمان
برندهای بلبرینگ
کالا صنعتی به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین تجهیزات صنعتی، بلبرینگ در برندهای زیر را تامین و با حذف واسطه به دست مشتریان میرساند.

بلبرینگ skf

بلبرینگ skf از مطرح ترین برندهای تولید کننده انواع بیرینگ در جهان است. شرکت اس کا آف با رفع تمام باگ ها محصولاتی کاملا با کیفیت را روانه بازار میکند. از مهم ترین ویژگی های این برند میتوان به طول عمر بالا و پاسخ به نیازهای تجهیزات صنعتی اشاره کرد. کالا صنعتی ارائه دهنده انواع بلبرینگ skf اصل در ایران است.

بلبرینگ dkfl

کیفیت بلبرینگ dkfl بسیار بالاتر از بیرینگ های چینی است. کالا صنعتی اصالت کالاهای این برند را تضمین میکند. قیمت مناسب، مقاومت بالا در برابر آسیب های مکانیکی و عملکرد مناسب از مهم ترین ویژگی های برند dkfl است.

بلبرینگ کویو

کویو از مهم ترین برندهای تولید کننده انواع بلبرینگ در جهان است که کیفیت محصولاتش با برندهای اروپایی برابری میکند. قیمت مناسب این محصولات از مهم ترین ویژگی های این برند است.

بلبرینگ kg

بلبرینگ kg یکی دیگر از برندهای محبوب در جهان است که کیفیت متریال و مقاومت بلبرینگ در برابر ضربات مکانیکی از مهم ترین اهداف این برند است. کی جی تمام نیازهای سیستم صنعتی شما را رفع میکند.

بلبرینگ fag

بلبرینگ ناچی

بلبرینگ ntn

بارهای وارد شده به بلبرینگ
یکی از فاکتورهای مهم هنگام انتخاب یک بلبرینگ، بارهای وارد شده به بلبرینگ است. انتخاب مناسب بلبرینگ باید بر اساس کاربرد باشد و هر بلبرینگ می تواند بار خاصی را تحمل کند و اگر به نادرستی انتخاب شود، باعث کاهش طول عمر بلبرینگ می شود. همانطور که بالاتر به آن اشاره به طور کلی بارهای وارد شده به بلبرینگ به سه دسته بارهای شعاعی، بارهای محوری و بارهای ترکیبی تقسیم می شوند.

بار های شعاعی: بار های شعاعی به صورت عمود بر بلبرینگ و محور شفت وارد می شود. بار های شعاعی در کاربردهای چرخشی مانند چرخ ماشین، محور ماشین، الکتروموتور ها و گیربکس های معمولی وارد می شوند. در بلبرینگ هایی که تحت بار شعاعی قرار دارند، بار از رینگ داخلی، از طریق عناصر غلتان به رینگ خارجی منتقل می‌شود. بسته به طراحی بلبرینگ و اندازه بار، نیرو بر روی چندین عنصر غلتان به طور همزمان توزیع می شود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/228/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 244
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 92
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 94
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 466
  • بازدید ماه : 2176
  • بازدید سال : 8169
  • بازدید کلی : 8881
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی